Τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του Κ.Π.Ε. Μελίτης για το 2015-2016

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μελίτης για τη σχολική χρονιά 2015-2016 θα υλοποιήσει τα παρακάτω εκπαιδευτικά προγράμματα:

1) Διαδρομές στην πόλη της Φλώρινας
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές/τριες του δημοτικού και όλων των τάξεων γυμνασίου και λυκείου. Είναι καθαρά βιωματικό και στόχο έχει τη γνωριμία των μαθητών με τη φυσική ομορφιά, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης της Φλώρινας. Μετά από μια σύντομη ενημέρωση για την ιστορία της Φλώρινας, οι μαθητές παίζουν το «παιχνίδι του χαμένου θησαυρού», μέσω του οποίου έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν μόνοι τους δεκατρία σημεία ενδιαφέροντος (Αριστοτέλης, σπίτι του Βογιατζή, τουρκικό λουτρό, Λαογραφικό Μουσείο, καφενείο «Διεθνές», πύργος στο Βαρόσι …), Δεκατρία σημεία αναφοράς για την ιστορία της πόλης.
Το «παιχνίδι του χαμένου θησαυρού» ολοκληρώνεται στην ελληνιστική πόλη, όπου υλοποιείται το δεύτερο στάδιο του προγράμματος. Οι μαθητές περιηγούνται στον αρχαιολογικό χώρο και, μέσα από την περιήγηση, μαθαίνουν για το ελληνιστικό παρελθόν της πόλης, έρχονται σε επαφή με τον υλικό πολιτισμό, τις οικονομικές, κοινωνικές και λατρευτικές δραστηριότητες των κατοίκων της αρχαίας αυτής πόλης

2) Άνθρακες ο θησαυρός
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές/τριες των τελευταίων τάξεων του δημοτικού και σε μαθητές/τριες του γυμνασίου και λυκείου. Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Κέντρου στη Βεύη και στόχο έχει την εξοικείωση των μαθητών με όρους όπως ενέργεια, ανανεώσιμες και μη πηγές ενέργειας, φαινόμενο του θερμοκηπίου, όξινη βροχή, κλιματική αλλαγή κ.ά. Ακολουθούν επισκέψεις στο πεδίο εργασίας, πρώτα στα ορυχεία Αχλάδας και έπειτα στον ΑΗ.Σ. Μελίτης.

3) Οι διαδρομές του νερού στη λεκάνη της Πελαγονίας
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου. Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στο ΚΠΕ στη Βεύη και επιδιώκει την εξοικείωση των μαθητών με βασικούς περιβαλλοντικούς όρους, όπως λεκάνη απορροής, υγρότοποι κ.ά.. Οι εργασίες πεδίου περιλαμβάνουν παρατήρηση της λεκάνης απορροής από τον λόφο της Βεύης, γευσιγνωσία ξινού νερού σε πηγάδι του Παπαγιάννη και τέλος μετρήσεις φυσικοχημικών χαρακτηριστικών και αναγνώριση βιοδεικτών του ποτάμιου συστήματος από την όχθη του ποταμού.

4) Νερό με γεύση
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές/τριες δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων. Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Κέντρου στη Βεύη και επιδιώκει την εξοικείωση των μαθητών με βασικούς περιβαλλοντικούς όρους όπως περιβάλλον, πόροι, υγρότοποι, διοξείδιο του άνθρακα κ.ά.. Ακολουθεί στάση σε πηγάδι ξινού νερού στον Παπαγιάννη και εργασία στην όχθη του ποταμού(μετρήσεις φυσικοχημικών χαρακτηριστικών, καταγραφή ανθρώπινων παρεμβάσεων κ.ά.).

5) Τα δάση μας… τα κάλλη μας
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές/τριες δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Κέντρου στη Δροσοπηγή Φλώρινας και στόχο έχει την εξοικείωση των μαθητών με όρους όπως δασικό οικοσύστημα, βιοτικοί-αβιοτικοί παράγοντες, τροφική αλυσίδα, αποικοδομητές κ.ά. Το βιωματικό μέρος του προγράμματος λαμβάνει χώρα στο παραποτάμιο δάσος της Δροσοπηγής.

6) Το σχολείο πάει λίμνες (Πρέσπες)
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές των τελευταίων τάξεων του δημοτικού και όλων των τάξεων γυμνασίου και λυκείου. Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στο Θεματικό Κέντρο της Πύλης Πρεσπών και επιδιώκει την εξοικείωση των μαθητών με όρους, όπως: λεκάνη απορροής, υγρότοπος, οικοσύστημα, ευτροφισμός κ.ά.. Το βιωματικό μέρος του προγράμματος πραγματοποιείται στις όχθες της λίμνης και περιλαμβάνει αναγνώριση των βιοδεικτών της λίμνης, μέτρηση φυσικοχημικών χαρακτηριστικών, ενώ έμφαση δίνεται στην παρατήρηση της ορνιθοπανίδας.

7) Γνωρίζοντας το περιαστικό δάσος της πόλης μας
Απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες του δημοτικού , γυμνασίου και λυκείου. Το γνωστικό και βιωματικό μέρος πραγματοποιούνται στο περιαστικό δάσος της Φλώρινας. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσκεψη και ξενάγηση στην ελληνιστική πόλη της Φλώρινας και ολοκληρώνεται μέσα στο περιαστικό δάσος, όπου οι μαθητές μαθαίνουν να αναγνωρίζουν είδη χλωρίδας και πανίδας, να εντοπίζουν τα μονοπάτια του δάσους σε υπαίθριους χάρτες, να αξιολογούν τις ανθρώπινες κατασκευές και παρεμβάσεις. Κυρίως, όμως, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα, μέσα από δραστηριότητες και παιχνίδια, να ανακαλύψουν βιωματικά τη ζωή στο δάσος και να αντιληφθούν την αξία και την προσφορά του περιαστικού δάσους στη ζωή μιας πόλης.

8) Περιβάλλον και πολιτισμός στην περιοχή του Αμυνταίου
Απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες των τελευταίων τάξεων του δημοτικού και όλων των τάξεων του γυμνασίου και λυκείου. Το πρόγραμμα είναι καθαρά βιωματικό και στόχο έχει τη γνωριμία των μαθητών με τη φυσική ομορφιά και την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής του Αμυνταίου. Περιλαμβάνει επίσκεψη στο εργοστάσιο παραγωγής και εμφιάλωσης ξινού νερού στο Ξινό Νερό Φλώρινας, περιήγηση και ξενάγηση στην ελληνιστική πόλη των Πετρών, επίσκεψη και ενημέρωση σε οινοποιείο και αμπελώνα της περιοχής, και τέλος δραστηριότητες στις όχθες της Βεγορίτιδας με έμφαση στην παρατήρηση της πλούσιας ορνιθοπανίδας της λίμνης και τις ανθρώπινες δραστηριότητες.

Περισσότερες πληροφορίες στον ιστότοπο του ΚΠΕ Βεύης – Μελίτης

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Σχολιάστε




Enter Captcha Here :

Μετάβαση στο περιεχόμενο