Με εκκίνηση το σχολικό έτος 2024-25 η διαδικασία έγκρισης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων (ΕΠ), Μαθητικών Διαγωνισμών (ΜΔ), Μαθητικών Φεστιβάλ (ΜΦ) και Προσομοιώσεων Συνεδρίων (ΠΣ) άλλαξε.
Με το άρθρο 73, του νόμου 5128/30-07-2024, Α΄ 118, (το οποίο τροποποιεί το άρθρο 87 του νόμου 4823/2021) και με άμεση ισχύ, η διαδικασία έγκρισης των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων (ΕΠ), Μαθητικών Διαγωνισμών (ΜΔ), Μαθητικών Φεστιβάλ (ΜΦ) και Προσομοιώσεων Συνεδρίων (ΠΣ) εξορθολογίζεται ως εξής:
«Η υλοποίηση των δράσεων και των προγραμμάτων, που πραγματοποιεί κάθε σχολική μονάδα, εγκρίνεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενό της με κοινοποίηση στον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.».
Με το νέο αυτό πλαίσιο
- η διαδικασία έγκρισης απλοποιείται ώστε η υλοποίηση των ΕΠ, ΜΔ, ΜΦ και ΠΣ, που πραγματοποιεί κάθε σχολική μονάδα μετά από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων ή με πρωτοβουλία του Διευθυντή ή του Προϊσταμένου της, να εγκρίνεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενό της με κοινοποίηση στον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης,
- κάθε σχολική μονάδα έχει πλέον μεγαλύτερες δυνατότητες ευελιξίας να υλοποιήσει ΕΠ, ΜΔ, ΜΦ και ΠΣ, χωρίς να απαιτούνται πολλαπλά επίπεδα έγκρισης,
- εξορθολογίζονται οι διοικητικές διαδικασίες, επιτρέποντας ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εφαρμογή επωφελών προγραμμάτων και δράσεων,
- ενισχύεται η δυνατότητα των σχολικών μονάδων να συμμετάσχουν σε ΕΠ, ΜΔ, ΜΦ και ΠΣ με μεγαλύτερη ευκολία και αποτελεσματικότητα,
- παραμένει σε ισχύ η αναγκαιότητα να πληρούν τα κριτήρια και τις προδιαγραφές που ορίζει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) (ν. 4823/2021, Α΄ 136, άρθρο 87, παρ. 2),
- παραμένει σε ισχύ η δυνατότητα να οργανώνονται και να υλοποιούνται είτε εξ ολοκλήρου από τον συνεργαζόμενο φορέα είτε από κοινού από τον συνεργαζόμενο φορέα και τη σχολική μονάδα (ν. 4823/2021, Α΄ 136, άρθρο 87, παρ. 2),
- παραμένει σε ισχύ η αναγκαιότητα έγκρισης των μαθητικών διαγωνισμών (ΜΔ) που δίνουν τη δυνατότητα στους διακριθέντες και τις διακριθείσες να εγγράφονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων των Πανεπιστημίων (ν. 4692/2020, Α΄ 111, άρθρο 40).
Παράθεση του Άρθρου 87 (Συνεργασίες με τρίτους φορείς) του νόμου 4823/2021
1. Ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας, μετά από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων ή με δική του πρωτοβουλία, δύναται να αποφασίζει τη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με κάθε φορέα που κρίνει σκόπιμο, με σκοπό τη συμμετοχή της σχολικής μονάδας σε προγράμματα και δράσεις πολιτιστικού, αθλητικού, κοινωνικού ή εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος.
2. Τα προγράμματα και οι δράσεις της παρ. 1, τα οποία οφείλουν να πληρούν τα κριτήρια και τις προδιαγραφές που ορίζονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), δύνανται να οργανώνονται και να υλοποιούνται είτε εξ ολοκλήρου από τον συνεργαζόμενο φορέα είτε από κοινού από τον συνεργαζόμενο φορέα και τη σχολική μονάδα.
3. Η υλοποίηση των δράσεων και των προγραμμάτων, που πραγματοποιεί κάθε σχολική μονάδα, εγκρίνεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενό της με κοινοποίηση στον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
——-
Παράθεση των διαφορών ανάμεσα στο προηγούμενο και το τρέχον πλαίσιο για τις διαδικασίες έγκρισης υλοποίησης δράσεων και προγραμμάτων ( Άρθρο 87, παρ.3):
Τι ίσχυε | Τι ισχύει |
3. Η υλοποίηση των δράσεων και των προγραμμάτων, που αφορούν σε μία σχολική μονάδα εγκρίνεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενό της και κοινοποιείται στον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Στις περιπτώσεις, που οι δράσεις και τα προγράμματα υλοποιούνται σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες, απαιτείται η έγκριση του Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, αν τα προγράμματα αφορούν σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες που υπάγονται στην ίδια Διεύθυνση, του Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, αν τα προγράμματα αφορούν σε σχολικές μονάδες που υπάγονται σε περισσότερες από μία Διευθύνσεις Εκπαίδευσης εντός της αυτής Περιφερειακής Διεύθυνσης, ή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), αν τα προγράμματα αφορούν σχολικές μονάδες που υπάγονται σε περισσότερες από μία Περιφερειακές Διευθύνσεις. |
3. Η υλοποίηση των δράσεων και των προγραμμάτων, που πραγματοποιεί κάθε σχολική μονάδα, εγκρίνεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενό της με κοινοποίηση στον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
(Όπως τροποποιήθηκε με το Άρθρο 73 Νόμος 5128/2024 με ισχύ την 30/7/2024) |
Σχετικά: ΙΕΠ