Εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και αυτών που πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, οι προθεσμίες, τα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα και η διαδικασία εξέτασης

Απόφαση Φ.251/22806/Α5/26-02-2021 (ΦΕΚ 897/Β/8-3-2021, ΑΔΑ: 6ΞΨ446ΜΤΛΗ-0Α7) του Υπουργείου Παιδείας

Οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αναφέρονται στο άρθρο 3 του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α’) εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ προφορικά ή γραπτά, κατά περίπτωση, ανάλογα με τις δυνατότητές τους, ως ακολούθως:

Α) Εξετάζονται προφορικά, κατόπιν αίτησής τους, οι υποψήφιοι που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή:

i) είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον Ν.958/1979 (ΦΕΚ 191 Α’) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%,
ii) έχουν κινητική αναπηρία μόνιμη ή προσωρινή τουλάχιστον 67%, που συνδέεται με τα άνω άκρα,
iii) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,
iv) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία.

Β) Επίσης προφορικά εξετάζονται οι υποψήφιοι με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας, εφόσον υποβάλουν γνωμάτευση ότι έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση.

Γ) Οι υποψήφιοι με φάσμα αυτισμού εξετάζονται:
i) γραπτά ή
ii) προφορικά.

Δ) Εξετάζονται γραπτά οι υποψήφιοι που έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και άνω και όσοι παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός) καθώς και προβλήματα επιληψίας.

Οι υποψήφιοι που πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή κατά τη διάρκεια της τακτικής περιόδου των πανελλαδικών εξετάσεων, δύνανται να εξετάζονται γραπτά στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις του άρθρου 13Α του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α’) στο σύνολο των μαθημάτων που έχουν δηλώσει στην Αίτηση-Δήλωση.

Διαβάστε όλες τις λεπτομέρειες της ΥΑ σε ΦΕΚ

Διαβάστε την ΥΑ στη Διαύγεια

Η σχετική εγκύκλιος Φ.251/27921/Α5/9-3-2021 (ΑΔΑ : 6ΗΣΚ46ΜΤΛΗ-ΡΧΑ) με θέμα «Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, βάσει του Ν. 3699/2008, στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ έτους 2021, για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»

Κατάλογος Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων αναγνωρισμένων από το Υ.ΠΑΙ.Θ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 29-3-2021

Σύμφωνα με το Φ.251/34854/Α5/29-03-2021 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ:
«Κατόπιν ερωτημάτων που έχει δεχθεί η υπηρεσία μας σχετικά με την παρ. 4 του άρθρου 1 της αριθμ. Φ.251/22806/Α5/2021 ΥΑ (ΦΕΚ 897 Β΄) και κατόπιν διαβούλευσης με την Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής κρίνεται αναγκαίο να διευκρινιστεί ότι, για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2021 και προς διευκόλυνση των υποψηφίων λόγω των έκτακτων υγειονομικών συνθηκών που δυσχεραίνουν την πρόσβαση στα ΚΕΣΥ, όλες οι γνωματεύσεις/εισηγήσεις που εκδόθηκαν από ΚΕΔΔΥ ή από Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα και αφορούν στον τρόπο εξέτασης μαθητών, που ίσχυαν και χρησιμοποιήθηκαν κατά τον χρόνο αλλαγής σχολικής βαθμίδας, γίνονται αποδεκτές εφόσον σε αυτές δεν προσδιορίζεται χρόνος επαναξιολόγησης. Σημειώνεται ότι οι γνωματεύσεις αυτές θα πρέπει να εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 1 της ανωτέρω Υπουργικής Απόφασης.»

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •