«Άυλη πολιτιστική κληρονομιά. Το κλέφτικο τραγούδι» Εκπαιδευτική παρουσίαση/δράση σε ψηφιακή μορφή για εκπαιδευτικούς

Έγγραφο 31749/ΓΔ4/19-03-2021 του Υπουργείου Παιδείας

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ, www.piop.gr) είναι κοινωφελές ίδρυμα που υποστηρίζει τη διάσωση και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας με έμφαση στη βιοτεχνική και βιομηχανική τεχνολογία, και προωθεί τη σύνδεση του πολιτισμού με το περιβάλλον. Το έργο του Ιδρύματος υλοποιείται στην ελληνική περιφέρεια μέσω του Δικτύου εννέα Θεματικών Μουσείων, αλλά και μέσα από το αμιγώς επιστημονικό του έργο, στο Ιστορικό Αρχείο και τη Βιβλιοθήκη του στην Αθήνα. Παράλληλα, το ΠΙΟΠ δραστηριοποιείται και στη Θεσσαλονίκη, με ένα πρόγραμμα που στοχεύει στην ανάδειξη τοπικών συνεργασιών και περιλαμβάνει επιστημονικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις καθώς και εκπαιδευτικά προγράμματα, με σημείο αφόρμησης το Συνεδριακό Κέντρο της Τράπεζας Πειραιώς, στα Λαδάδικα.

Με στόχο την απρόσκοπτη και συνεχή παρουσία στον χώρο της εκπαίδευσης, σε συνέχεια της γόνιμης συνεργασίας μας και στο πλαίσιο των δράσεων του Ιδρύματος για τον εορτασμό της επετείου των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, σας ενημερώνουμε ότι το ΠΙΟΠ προσφέρει σε ψηφιακή μορφή την εκπαιδευτική δράση «Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά. Το Κλέφτικο τραγούδι». Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε μια επικαιροποιημένη συνοπτική παρουσίαση της διαδικτυακής αυτής δράσης του ΠΙΟΠ https://www.youtube.com/watch?v=dnGNrBLQd78

Η συγκεκριμένη δράση έχει σχεδιαστεί από την Υπηρεσία Μουσείων του ΠΙΟΠ και αποτελεί χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών.

Η δράση «Άυλη πολιτιστική κληρονομιά. Το κλέφτικο τραγούδι» προσεγγίζει με έναν διαφορετικό τρόπο το κλέφτικο και ιστορικό δημοτικό τραγούδι, μέσα από χαρακτηριστικά έργα τέχνης Ελλήνων και ξένων εικαστικών, αλλά και σχετικών κειμένων που αφορούν στην Επανάσταση του 1821.

Η δράση είναι εμπλουτισμένη με υλικό, το οποίο ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει ανάλογα με το μαθησιακό επίπεδο της τάξης του, να κρατήσει ή να αφαιρέσει στοιχεία, να του δώσει αφορμή για να αναφερθεί σε παράλληλα θέματα. Μέσα από αυτή τη δράση, ο εκπαιδευτικός μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές του

  • α) να έρθουν σε επαφή αφενός με το κλέφτικο και ιστορικό δημοτικό τραγούδι ως χαρακτηριστικό αποτέλεσμα έμπνευσης του ελληνικού και αφετέρου με την τέχνη, που ανέδειξε σημαντικά έργα Ελλήνων και ξένων δημιουργών, οι οποίοι εμπνεύστηκαν από την Επανάσταση του 1821 και
  • β) να συμμετάσχουν σ’ έναν διάλογο εποχών, λόγων και εικόνων μέσα από τη δυναμική του κλέφτικου και ιστορικού δημοτικού τραγουδιού και της τέχνης.

Διαβάστε το έγγραφο του ΥΠΑΙΘ

Διαβάστε σχετική επιστολή του ΠΙΟΠ

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[ + ]
Μετάβαση στο περιεχόμενο